Obezite – Şişmanlık

Anasayfa » Projects » Obezite – Şişmanlık

Obezite (Şişmanlık) Nedir ?

Obezite (şişmanlık), en sık görülen yeme bozukluğudur. Şişmanlık olarak da bildiğimiz bu hastalık, tüketebileceğimizden fazla enerji aldığımız durumlarda ortaya çıkar. Elbette, vücudumuzun enerji kaynağı besinlerdir. Bu nedenle tüm enerjimiz onlarla karşılanır. Aldığımız bu gıdaları seçerken yüksek enerjili ve sağlıksız gıdaları tükettiğimizde (karbonhidrat ve şeker grubu olan yiyecekler) obezite ortaya çıkar.

Metabolik ve fiziksel aktivitelerimiz için bir enerji alımı olduğunda bu, vücutta yağ olarak depolanır. Bu oran arttıkça buna bağlı metabolik ve psikolojik sorunlar ortaya çıkar. Bu yüzden mutlaka tedavi edilmesi gerekmektedir. Kalp-damar sistemi hastalıkları, hipertansiyon, diyabet, eklem hastalıkları, infertilite vb. gibi bazı kanser türlerine kadar obezite, bir çok hastalıkla doğrudan ilişkilidir.

Özellikle fast-food beslenme şeklinin, beslenmemize hakim olduğu son yıllarda tüm dünyada obezite hızla artmaktadır. Bu oran Türkiye’de kadınlarda 1/3, erkeklerde 1/5 gibi yüksek orandadır.

Obezitenin altında multi fonksiyonel sebepler yatar. Ama en önemli etken, beslenme alışkanlıkları ve psikolojik streslerdir. Bunun yanında genetik, hormonel yaşam şekli, sosyo-kültürel alışkanlıklarda rol oynamaktadır.

Obezite - Şişmanlık

Obezite Tedavisi

Dr. Asuman Yeni ile İyi Yaşam Terapileri merkezimize gelen hastalarımızla, önce bunun bir yaşam şekli haline gelmesi gerektiğini sağlıyoruz. Ayrıca, doğru beslenmeyi öğrenip yaşamın içinde kilo almaya sebep olan yanlışlarımıza farkındalık geliştirmeyi amaçlıyoruz.

Aynı zamanda, kliniğimizde lipolizi hızlandıran ozon uygulamaları, majör ozon tedavisi, bölgesel yağlanma için lokal ozon uygulamaları, detoks uygulamaları, metabolizma hızlandırma, yağ yakma uygulamaları yapılmaktadır.

Bilmeliyiz ki, ne yiyorsak bedenimiz ve ruhumuz bizi takip ediyor, sonuçlarını yaşıyor. Fakat, vücudumuzun dengesini bozucu şok diyetler, ilaçlar veya müdahalelere gidilmesi o an için size kilo verdirse de, sağlığınız açısından geriye dönülmez problemler yaratabilir. Bunu unutmayın lütfen…

Dr. Asuman Yeni ile İyi Yaşam Terapileri merkezimizin sunduğu obezite tedavisi ile ilgili ayrıntıları öğrenmek ve randevu almak için bizimle iletişime geçin.