Kronik Ağrı Terapileri

Anasayfa » Projects » Kronik Ağrı Terapileri

Kronik Ağrı

Herkes ara sıra ağrı ve acı çeker. Aslında, ani ağrı, sinir sisteminin sizi olası yaralanmalara karşı uyarmasına yardımcı olan, önemli bir reaksiyondur. Bir yaralanma meydana geldiğinde, ağrı sinyalleri yaralı bölgeden omuriliğinize ve beyninize doğru ilerler. Ayrıca, yaralanma iyileştikçe ağrı genellikle daha az şiddetli hale gelir. Bu nedenle, kronik ağrı tipik ağrıdan farklıdır. Kronik ağrı ile vücudunuz, bir yaralanma iyileştikten sonra bile beyninize ağrı sinyalleri göndermeye devam eder. Bu birkaç haftadan başlayarak yıllarca da sürebilir.

Kronik ağrı, hareketliliğinizi sınırlayabilir ve esnekliğinizi, gücünüzü veya dayanıklılığınızı azaltabilir. Hatta günlük görevleri ve aktiviteleri yerine getirmeyi zorlaştırabilir.

Kronik ağrı, en az 12 hafta süren ağrı olarak tanımlanır. Ağrı, keskin veya donuk hissederek, etkilenen bölgelerde yanma veya ağrıya neden olabilir. Sabit veya aralıklı olabilir. Görünürde herhangi bir sebep olmaksızın gelip gidebilir. Üstelik vücudunuzun hemen hemen her yerinde kronik ağrı oluşabilir. Ağrı, etkilenen çeşitli bölgelerde farklı hissedilebilir.

En yaygın ağrı türlerinden bazıları şunlardır:

• Ameliyat sonrası ağrı
  • Travma sonrası ağrı
  • Bel ağrısı
  • Kanser ağrısı
  • Artrit ağrısı
  • Nörojenik ağrı (sinir hasarının neden olduğu ağrı)
  • Psikojenik ağrı (hastalık, yaralanma veya sinir hasarının neden olmadığı ağrı)

kronik ağrılar

Kronik Ağrıya Ne Sebep Olur ?

Depresyon ve anksiyete ikilisi,  romatizmal ağrı ile yaşayan insanların yaşadığı en yaygın psikolojik hastalıklardandır. Bu nedenle 2017 yılında İngiltere’de yapılan bir araştırmaya göre , romatizmal ağrı teşhisinden sonraki 5 yıl içinde, insanların yaklaşık yüzde 30’unun depresyon geliştirdiği gözlemlenmiştir.

Başka bir bilgiye göre kronik ağrısı olan kişilerin yaklaşık yüzde 20’si anksiyete yaşayabilmektedir. Ayrıca bu çalışma, depresyon oranının yüzde 39 ile önemli ölçüde daha yüksek olduğunu bildirmektedir.

Depresyon ve anksiyete, kronik ağrı ile aynı fiziksel belirtileri göstermese de, kendi zorluklarıyla birlikte gelirler. Bundan dolayı birden fazla kronik sağlık sorunuyla yaşamak, her insan için zor olabilir. Bazı insanlar aynı anda depresyon, anksiyete ve kronik ağrı yaşamaktadır.

KRONİK AĞRI TERAPİLERİ

Tedavi edilmemiş psikolojik sağlık sorunları ve kronik ağrı ile yaşamak, ikisini de daha da kötüleştirmektedir.

Depresyon ve kronik ağrı konusunda yapılan araştırmalarda ikisi arasındaki bağlantının iki yönde olduğu bulunmuştur. Böylelikle romatizmal ağrıdan kaynaklanan ağrı, depresyonu daha da kötüleştirebilir. Ayrıca romatizmal ağrının etkilerini yönetmeyi zorlaştırır.

Bunun nedeni kısmen ağrının strese neden olması ve stresin de ruh halini değiştiren kimyasalların salınmasına neden olmasıdır. Ruh hali değiştiğinde, bir domino etkisi yaratarak vücudunuzda fiziksel ve ruhsal değişim oluşur. Uyumak daha zordur ve stres seviyeleri yükselebilir. Basitçe söylemek gerekirse, anksiyete ve depresyon ağrıyı kötüleştirir veya ağrıyı yönetmeyi zorlaştırır.

Anksiyete veya depresyon gibi zihinsel sağlık koşullarına değinmeden, yalnızca kronik ağrıya odaklanmak, yaşam kalitesinin düşmesine neden olabilir. Bu nedenle insanların günlük yaşamının çeşitli yönlerindeki konfor seviyesinde düşüklük görülebilir. Daha yüksek ağrı seviyelerine ve daha büyük kalp hastalığı riskine sahip olabilirler. İş yerindeki kişisel ilişkiler ve üretkenlik de etkilenebilmektedir.

Psikolojik sağlık sorunlarının kronik ağrı türleri ile bir arada bulunduğu iyi bilinmektedir. Ancak kronik ağrı ile yaşayan insanlar her zaman bu konuda incelenmez. Bu nedenle, tedavi edilmemiş psikolojik sağlık koşullarına yol açabilir.

Terapi sayesinde, kronik ağrıların fiziksel semptomlarının tedavisinin yanında,  ilgili zihinsel sağlık koşullarının da iyileştirilmesi amaçlanmaktadır.

Bazı insanlar zihinsel sağlıklarını tartışmaktan gergin olabilir. Doktorlarının zihinsel semptomlarını görmezden gelebileceği konusunda endişeli olabilir. Ancak zihinsel sağlığınızı etkili bir şekilde yönetmek için bir uzman desteği almak, genel refahınız için hayati önem taşımaktadır.

Ağrı terapileri sayesinde , psikolojik sağlık sorunlarınızı ele almanıza yardımcı olacak birçok seçenekle tanışabilirsiniz. Sonuçta, zihinsel sağlığınız konusunda alacağınız yardımlar, hayat kalitenizi hem fiziki hem de ruhsal yönden konforlu seviyelere ulaşacaktıracaktır.

Ağrı terapileri ile ilgili detaylı bilgi için aşağıdaki form üzerinden bizimle iletişime geçebilirsiniz.