Kas ve Eklem Ağrıları

Anasayfa » Projects » Kas ve Eklem Ağrıları

Kas-Eklem Ağrıları

Kas-eklem ağrıları kategorilerini ayrı başlıklar altında tanımlayalım.

Eklem Ağrısı Nedir ?

Eklemler, destek ve hareketlilik sağlamak için iki kemiğin birleştiği bağlantılardır. Özellikle hastalık veya yaralanma nedeniyle eklemde veya çevresindeki dokularda hasarlar meydana gelebilmektedir. Bu nedenle oluşan herhangi bir hasar, hareketi engelleyebilir ve ağrıya neden olabilir.

Eklem ağrısı hafif veya zayıflatıcı olabileceği gibi, uzun süreli (kronik) veya kısa süreli (akut) ağrı da olabilir. Ancak eklemdeki şişlik şiddetli olabilir. En sık görülen eklem ağrısı diz, omuz ve kalça ağrısıdır.

Eklem ağrısı; osteoartrit, romatoid artrit gibi iltihaplı artropatiler, burkulmalar, gut ve diğer yaralanmalar gibi durumlara bağlı olabilir. Ayrıca ağrı, eklemdeki enfeksiyon veya tümörlerin bir özelliği olduğu için bu durumlardan kaynaklı olarak da gelişebilmektedir.

Eklem ağrısı

Kas Ağrısı Nedir ?

Kas ağrısı ve spazmı, spontan kas kasılmalarından kaynaklanır. Özellikle aşırı kullanılmış veya hasar görmüş kaslardan (yırtılmış veya gergin) oluşurlar. Spazm ağrısı genellikle lokalize, yoğun ve aniden ortaya çıkıp kaybolmadan önce birkaç dakika sürer. Kas ağrısı ve spazmının yaygın nedenlerinden bazıları şunlardır:

• Uzun süreli egzersiz veya kasların düzenli olarak aşırı kullanımı,
  • Gecikmiş başlangıçlı kas ağrısı,
  • Egzersizle İlişkili Kas krampları,
  • Kaslara enerji tedarikini engelleyen metabolik bozukluklar,
  • Arterlerin daralması,
  • Diyabet gibi hastalıklar,

Kas ağrısı ve spazmı, nörolojik ve fiziki muayene ile birlikte kapsamlı bir tıbbi öykü yapılarak teşhis edilebilmektedir. Ayrıca dokturunuz bazen kan testleri, görüntüleme veya nörofizyolojik testler dahil daha ileri araştırmalar için sevk edebilir. Tedaviler, ağrı giderici ilaçlar yanında, güçlendirme ve iyileştirme egzersizleri içerir. Aynı zamanda altta yatan nörolojik veya metabolik hastalıkları tedavi etmeyi amaçlamaktadır.

kas ağrıları

Kas- Eklem Ağrıları Terapileri

Kas – Eklem ağrıları terapileri ; gevşeme teknikleri, stresi azaltarak ve stresle daha iyi başa çıkmanızı sağlayarak artrit ağrısını azaltmaya yardımcı olabilmektedir. Bununla birlikte stresi azaltmak , iltihabı ve ağrıyı azaltmaya da yardımcı olabilir.

Kas-eklem ağrıları ile yaşayanlar, durumla ilgili olabilecek zihinsel sağlık sorunları da yaşayabilir. Ruh sağlığı, duygusal ve psikolojik sağlığınızı ifade eder.

Bilim adamları, ağrılar ile zihinsel sağlık arasındaki tüm bağlantıları henüz keşfetmemiz olsalar da, yeni araştırmalar aralarında bağ konusunda fikir vermektedir. Ancak ağrılara neden olan aynı iltihaplanma süreçlerinden bazıları depresyonla da bağlantılıdır.

Duygusal ve zihinsel durumunuza dikkat etmek, genel refahınızın önemli bir yönüdür. Hatta ağrılarınızı yönetme şeklinizi etkileyebilir. Ayrıca anksiyete, depresyon veya ruh halindeki değişikliklerle ilgili endişeleriniz varsa, bu konuda bir uzman terapist ile sorunlarınıza çözümler bulabilirsiniz.

Doktorunuz belirtileriniz hakkında bilgi edinmek isteyebilir. Bu nedenle ek sorular sorabilir ve yaşam tarzı değişiklikleri, çeşitli terapiler konusunda size seçenekler önerebilir.

Vücudunuzun herhangi bir yerinde kas veya eklem ağrısı yaşıyorsanız, birlikte acınızdan kurtulmanıza ve yapmayı sevdiğiniz şeyleri yapmanıza geri dönmenize yardımcı olabiliriz!

Ağrı Terapilerine dair ayrıntılı bilgi ve randevu için aşağıdaki form üzerinden iletişime geçebilirsiniz.