Anasayfa » Projects » Enfeksiyon Hastalıkları

Enfeksiyon Hastalıkları

Enfeksiyon hastalıkları (bulaşıcı hastalıklar); bakteriler, virüsler, mantarlar veya parazitler gibi organizmaların neden olduğu bozukluklardır. Vücudumuzun içinde ve üstünde birçok organizma yaşar. Normalde zararsız ve hatta faydalıdırlar. Ancak belirli koşullar altında bazı organizmalar hastalığa neden olabilir.

Bazı bulaşıcı hastalıklar kişiden kişiye geçebilir. Bazıları böcekler veya diğer hayvanlar tarafından bulaşır. Kirlenmiş yiyecek veya su tüketerek veya çevredeki organizmalara maruz kalarak enfeksiyonlarla karşı karşıya kalabilirsiniz.

Belirtiler ve semptomlar, enfeksiyona neden olan organizmaya bağlı olarak değişir. Ancak genellikle ateş ve yorgunluğu içerir. Hafif enfeksiyonlar dinlenme ve ev ilaçlarına yanıt verebilirken, bazı yaşamı tehdit eden enfeksiyonların hastaneye kaldırılması gerekebilir.

Kızamık ve suçiçeği gibi birçok bulaşıcı hastalık aşılarla önlenebilir. Sık sık ve derinlemesine el yıkama da sizi çoğu bulaşıcı hastalıktan korumaya yardımcı olur.

enfeksiyon hastalıkları

Enfeksiyon Hastalıkları Belirtileri

Her bulaşıcı hastalığın kendine özgü belirti ve semptomları vardır. Ayrıca bir dizi bulaşıcı hastalıkta ortak olan genel belirtiler şunları içerir:

• İshal
  • Kas ağrıları
  • Öksürme

Ne zaman bir doktora görünmelisiniz?

Aşağıdaki durumlarda tıbbi yardım alın:

• Bir hayvan tarafından ısırılmış,
  • Nefes almakta zorlanıyorsan,
  • Bir haftadan uzun süredir öksürüyorsanız,
  • Ateşli şiddetli baş ağrınız varsa,
  • Kızarıklık veya şişlik yaşarsanız,
  • Açıklanamayan veya uzun süren ateşiniz varsa,
  • Ani görme problemleri yaşıyorsanız.

Enfeksiyon Hastalıklarının Nedenleri

Bulaşıcı hastalıklara şunlar neden olabilir:

• Bakteriler. Bu tek hücreli organizmalar boğaz ağrısı, idrar yolu enfeksiyonları ve tüberküloz gibi hastalıklardan sorumludur.
  • Virüsler. Bakterilerden bile daha küçük olan virüsler, soğuk algınlığından AIDS’e kadar çok sayıda hastalığa neden olur.
  • Mantarlar. Saçkıran ve ayak mantarı gibi birçok cilt hastalığına mantar neden olur. Ayrıca diğer mantar türleri ciğerlerinizi veya sinir sisteminizi enfekte edebilir.
  • Parazitler. Sıtmaya, sivrisinek ısırığıyla bulaşan küçük bir parazit neden olur. Diğer parazitler insanlara hayvan dışkısından bulaşabilir.

Direkt Temas

Çoğu bulaşıcı hastalığa yakalanmanın kolay bir yolu, enfeksiyonu olan bir kişi veya hayvanla temasa geçmektir.

Dolaylı Temas

Hastalığa neden olan organizmalar ayrıca dolaylı temasla da geçebilir. Pek çok mikrop, masa üstü, kapı kolu veya musluk kolu gibi cansız bir nesnenin üzerinde kalabilir.

Böcek Isırığı

Bazı mikroplar, konakçıdan konakçıya geçmek için böcek taşıyıcılarına (sivrisinekler, pireler, bitler veya keneler) güvenir. Bu taşıyıcılar, vektörler olarak bilinir. Sivrisinekler sıtma parazitini veya Batı Nil virüsünü taşıyabilir. Geyik keneleri Lyme hastalığına neden olan bakteriyi taşıyabilir.

Gıda Kirliliği

Hastalığa neden olan mikroplar, size kontamine yiyecek ve su yoluyla da bulaşabilir. Bu bulaşma mekanizması, mikropların tek bir kaynaktan birçok kişiye yayılmasını sağlar. Örneğin Escherichia coli (E. coli), az pişmiş hamburger veya pastörize edilmemiş meyve suyu gibi belirli yiyeceklerin içinde veya üzerinde bulunan bir bakteridir.

Risk faktörleri

Herkes bulaşıcı hastalıklara yakalanabilirken, bağışıklık sisteminiz düzgün çalışmıyorsa hastalanma olasılığınız daha yüksek olabilir. Bu, aşağıdaki durumlarda ortaya çıkabilir:

• Bağışıklık sisteminizi baskılayan, nakledilen bir organ için anti-ret ilaçlar gibi steroidler veya başka ilaçlar alıyorsanız,
  • HIV veya AIDS’iniz varsa,
  • Bağışıklık sisteminizi etkileyen belirli kanser türleri veya diğer rahatsızlıklarınız varsa,

Ek olarak, implante edilmiş tıbbi cihazlar, yetersiz beslenme ve aşırı yaş gibi bazı diğer tıbbi durumlar sizi enfeksiyona yatkın hale getirebilir.

Önleme

Enfeksiyon riskini azaltmak için şu ipuçlarını izleyin:

• Ellerini yıka.
  • Aşı ol.
  • Hasta olduğunuzda evde kalın. Kusuyorsanız, ishaliniz varsa veya ateşiniz varsa işe gitmeyin. Bu işaretlere sahipse çocuğunuzu okula göndermeyin.
  • Yiyecekleri güvenle hazırlayın. Yemek hazırlarken tezgahları ve diğer mutfak yüzeylerini temiz tutun. Bir yiyecek termometresi kullanarak yiyecekleri uygun sıcaklıkta pişirin.
  • Kişisel eşyalarınızı paylaşmayın. Kendi diş fırçanızı, tarağınızı ve tıraş makinenizi kullanın. Özellikle bardak veya yemek kaplarını paylaşmaktan kaçının.
  • Akıllıca seyahat edin. Ülke dışına seyahat ediyorsanız, ihtiyacınız olabilecek özel aşılar (sarı humma, kolera, hepatit A veya B veya tifo gibi) hakkında doktorunuzla konuşun.
  • Maske, mesafe, temizlik kuralınız altın kural olsun.

Enfeksiyon Hastalıklarında Terapi

Mevcut kanıtlara dayanarak, diğer standart bakımlarla birlikte enfeksiyon hastalıklarında immünoterapi ile tedavinin, bağışıklık sistemini modüle etmek ve klinik sonuçların iyileştirilmesi için etkili ve güvenli bir yaklaşım olabileceği görülmektedir.

Aktive olmuş bağışıklık hücreleri, belirli organlarda belirli otoimmün komplikasyonlara neden olabilir. Ancak bunlar uzman bir hekimin yardımıyla kontrol altına alınabilir.

Terapi, enfeksiyon hastalıkları sürecinde içinde bulunduğunuz durumu daha iyi yönetmenize, başarılı bir şekilde iyileşmenize ve tamamlayıcı terapiler sayesinde tedavi sürecine olumlu katkılar sağlayarak , daha hızlı bir şekilde hastalıkların üstesinden gelmenize yardımcı olacaktır.

Uzman bir terapist ile çalıştığınızda, enfeksiyon hastalığının tedavisi boyunca pozitif duygu durumunda kalabilmeyi başaracak ve bunun tedaviye ne kadar etkili olduğunu hissedeceksiniz.

Bağışıklık Sistemi Terapileri ile ilgili detaylı bilgi için aşağıdaki form üzerinden bizimle iletişime geçebilirsiniz.